perjantai 1. lokakuuta 2010

Avioliiton kielikoulu

Avioliitossa syntyy usein vaikeuksia sen vuoksi, että aviopuolisoiden kielitaito on puutteellinen. Seurauksena on sanojen tai ilmaisujen kohtalokkaita väärintulkintoja. Niiden välttämiseksi olisi julkaistava kirja, johon on koottu avioliiton lentävät lausahdukset ja niiden todelliset merkitykset.

Asian havainnollistamiseksi muutama esimerkki:

AINA SINÄ = Rakas, olen niin kiintynyt sinuun, että seuraan pienimpiäkin edesottamuksiasi, tapojasi ja tottumuksiasi. Jotkut niistä kiusaavat minua ja sen vuoksi kiinnitän niihin huomiosi tavalla, johon olen havainnut sinun reagoivan. On ihanaa, kun reagoit. Siitä tiedän, että merkitsen sinulle jotain.
ALA LÄHTEÄ = Rakas, tule tänne. Pelkään, että jätät minut yksin.
SENKIN SIKA = Rakkaani, olen pettynyt sinun suhteesi. Minun täytyy sanoa se sinulle näin voimakkaasti, koska sinä merkitset minulle niin paljon.
NYT MINÄ LÄHDEN = Rakkaani, käyn kymmenen minuutin kävelylenkillä. Ethän naura, kun palaan?
TURPA KIINNI = Rakkaani, eiköhän pidetä pieni keskustelutauko?
ME OLEMME NIIN ERILAISIA = Voi rakkaani kuinka samanlaisia me olemmekaan!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti